Merhaba Sayın Misafir! Öncelikle YapiSor.Com 'a hoşgeldiniz. İnşaat sektörünün en büyük bilgi alışveriş platformu olan YapiSor.Com 'dan daha fazla faydalanabilmek için üye olmanızı tavsiye ederiz. Üye olarak sitede daha fazla kaynağa ulaşabilme, sitedeki diğer üyeler ile etkileşimde olabilme ve daha pek çok imkana sahip olacaksınız. İyi günler dileriz.

demir gözüküyor

Daha kaliteli soru ve cevaplar için :
1) Yukarı (▲) ve aşağı(▼) okları kullanarak, artı ya da eksi puan verebilirsiniz.
2) Sorunuza en doğru cevabı seçmek için "√" tik butonunu kullanabilirsiniz.

instagram takipçi kasma, instagram takipçi hilesi şifresiz, instagram takipçi satın al, instagram takipçi arttırma


1 beğenilme 0 beğenilmeme
866 kez görüntülendi
18, Kasım, 2020 Yapı Denetim kategorisinde Mehmet Said C14 (10 puan) tarafından soruldu

Merhaba ben Mehmet, 15 yaşındayım, oturduğumuz evden korkuyorum. 

Babaannemler bu eve 93 senesinde taşınmış ve dediğine göre o zaman 'daha yeniymiş'

Ben  de 10 yaşında köyden şehre taşındık şehirde de nenemler vard, babamların şansına da  babaannemlerin evinin üstü satılığa çıkarıldı biz de hemen aldık.

Sorum şu:

Bizim bu binadaki bu kolonun demieleri gözüküyor. 

Ben de bundan çok korkuyorum,  babamlara diyorum yaptırın falan ama sözüm geçmiyor.

Sonra yaptıracaz falan..

Neyse, ne yaptırmamız lazım?image

Sadece orası öyle öbür kolonlar 0 gibiimage

Bu Soruyu Paylaşmak İster misin :

YAPISOR'u Takip Et, Bilgi ve Fırsatları Kaçırma :


Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

4 Cevaplar

0 beğenilme 0 beğenilmeme
18, Kasım, 2020 Mr.bohem C20 (541 puan) tarafından cevaplandı
kardeşim binanın en iyi ihtimalle 93 yılında yapıldığını kabul etsek dahi üzerinden 27 yıl geçmiş. 2007 deprem yönetmeliğinden önce yapılmış. eski yapılarda taşıyıcı eleman boyutlarından tutun,nervürsüz donatı kullanımından,beton dayanımlarına kadar birçok parametrede sağlıksız yapı elemanları mevcut.kontrol mekanizmasını işin içine katmıyorum bile. şimdi en azından yapı denetim firmaları üzerinden iyi kötü bir denetim mevcut. hocam sizi telaşlandırmak istemem ama gördüğüm kadarıyla bu kolon dayanımını büyük ölçüde kaybetmiş. insanlar şunu karıştırıyor.kolonlar ne durumda olursa olsun, bina ayakta durduğu müddetçe sıkıntı yok sanıyorlar. bina ölü yükleriyle birlikte her şekilde ayakta durur zaten. iskambil kağıtlarını bile üst üste koyun kule yapın,ayakta kalacaktır. bizim için önemli olan, yapının deprem karşısında gösterdiği tepkidir. buradan riskli de desek risksiz de desek bir bağlayıcılığı olmaz. sizin çevre ve şehirciliğe başvurmanız lazım.binanızın hasar tespitini onlar yaptırıyorlar.tam emin değilim ama yapı denetim firmaları da özelde tespit yapabiliyorlar diye biliyorum. gelirler schmidt çekici yardımıyla veya alınabiliyorsa karot alınarak betonunuzun dayanımını ölçerler. donatılar(demirler) zaten hava+su ile temas ettiği için korozyona uğramış.biraz zorlasanız etrafı dökülür ve çapı daha da küçülecektir. böyle bir kolon depremde nasıl bir dayanım gösterir ben hayal etmek istemiyorum. siz söylediğim gibi bir an önce profesyonel bir destek talep edin. yarını öbür günü beklemeyin.bu işi kesinlikle geciktirmeyin. 
17, Aralık, 2020 Mehmet Said C14 (10 puan) tarafından yorumlandı
Abi bana kalsa bu evde durmam 1 dakika bile ama annem babamlara sözümü geçiremiyom ki dinlemiyolar beni..

Bu yapı denetim kaç para alır?

 ya da hasarlı bina tespiti koyulursa evimizi yıkarlar mı nasıl bi şey?

Ya da kentsel dönüşüm için nereye başvurmam gerek babamlara kalırsa orası öyle kalacak benim artık harekete geçmem lazım abi apartmandakilerin umuruna değil.
1 beğenilme 0 beğenilmeme
9, Aralık, 2020 İnşaat Mühendisi C50 (17,622 puan) tarafından cevaplandı
çok kötü görünüyor, acilen   bir uzmana yerinde inceletin.  evimde böyle bir taşıyıcı olsa, ya ben o eve girmezdim ya da  gözüme uyku girmezdi
17, Aralık, 2020 Mehmet Said C14 (10 puan) tarafından yorumlandı
Peki nasıl bir tamir işlemi uygulanması gerek babamlar ve dedemler olmak üzere binadakiler eski kafalı uzman falan çagırmazlar 

O yüzden nası düzeltebilirim, kim yapabilir?

Okudugum bi yerde ilk temizlenmeli sonra korozyon giderici boya sürülmeli en sonunda ise tamirat sıvası ile sıvanmalı yazıyordu böyle düzeltilebilir mi? 
4, Ocak, 2021 İnşaat Mühendisi C50 (17,622 puan) tarafından yorumlandı
eğer yapı yeterli taşıyıcılıgını kaybettiyse,  buna tamirat sıvası yapmak kemoterapi gerektiren  yaşlı bir kanser hastasına aspirin vermek olur

ben size kanser olabilir diyorum, tomografi çekilmeden teşhis veya tedavi konulabilir mi sizce? 
4, Ocak, 2021 Mehmet Said C14 (10 puan) tarafından yorumlandı
Evet  dediğinizi anlıyorum ama benim bu yaşta yapabileceğim bundan ileri gitmez. Babamlara ve nenemlerile  dediğimi yaptiramam, fikirlerini değiştiremem. Yani tek çözüm benim için yaptırmak ya da "kentsel dönüşüm" hakkında bilgi edinip bunun üzerine iknâ etmek olacak.

Kendinizi benim yerime koyup ne yapacağınızı düşünür müsünüz lütfen artık bu evden kurtulmak istiyorum. Köyde evimiz var 2005 yılında yapılmış oraya tasinalim diyorum en mantıklısı o yani şu an zaten yaz aylarinda  ordayız inşallah iknâ edebilirim.

 
11, Ocak, 2021 İnşaat Mühendisi C50 (17,622 puan) tarafından yorumlandı
yukarıda arkadaş nereye başvuracağınızı yazmış
0 beğenilme 0 beğenilmeme
24, Mart, 2021 mühendis35 C14 (64 puan) tarafından cevaplandı
Mehmet kardeşim sen beni dinle ben inşaat mühendisiyim , sanıldıgı kadar korkulcak bisey yok bina ömürleri 50 60 yıldır  seninki 27 

kolondaki demirlere el vurunca tuz gibi geliyor mu eline gelmiyorsa sıkıntı değil , geliyorsa şayet o şekildeki kolonları tespit edip kolon güçlendirme ile destekle ,yapı labarotuvarları yapı güç. firmaları ile halledebilirsin çevre şehir. bulasma , az hasarlı bir ihtimal denebilir eksik bilgiler var çünkü verdiğin bilgilerde  , kesinlikle bu agır hasardır boşaltın diye bir şey yok böyle felaket tellagına gerek yok 

sen demirleri görünen kolonları belirle , firmalardn fiyat al bu bına 15 20 yıl daha götürürrr
24, Mart, 2021 Mehmet Said C14 (10 puan) tarafından yorumlandı
abi yok ele gelmiyor betonu dökülmüş sadece nedeni de nenem oraya hep tahta kesip o kolona firlatirdi tahtalar oraya çarpa çarpa betonu döktürmüş zaten yaptırdık yani binaya mantolama yapıldı her yeri sıvadılar falan sıvama çare değil biliyorum ama benim de elimden gelen bı şey değil
0 beğenilme 0 beğenilmeme
24, Mart, 2021 Mr.bohem C20 (541 puan) tarafından cevaplandı

mehmet kardeşim son yorumda @ mühendis35 adlı meslektaşımız " beni dinle diğer arkadaşlar felaket tellalığı yapıyor" demiş. kendi yorumudur saygı duyarım. eğitim yıllarımda hiç başarılı bir öğrenci olmadım, okulu da 1.5 sene uzattım ama nacizane bende inşaat yüksek mühendisiyim.   sınıf öğretmenliği vs okuyup gelip burada yapılar hakkında yorum yapma gibi bir fantezim de yok :) tecrübelerime dayanarak, insanları doğru yönlendirmek adına sadece "fikrimin olduğu soruları" cevaplamaya çalışıyorum onu da belirteyim. meslektaşım yapının deprem analizini yapmış zaten fotograftan. bunu yapamamak da benim mesleki yetersizliğimdendir kusura bakma kardeşim. binanıza da 15-20 yıl daha ömür biçmiş değerli meslektaşım.bu da demek oluyor ki daha uzun yıllar var önünüzde gönül rahatlığıyla oturabilirsiniz.

İlgili sorular

0 beğenilme 0 beğenilmeme
1 cevap 361 kez görüntülendi
8, Aralık, 2019 Proje&Tasarım kategorisinde tasarımcı20 C14 (3 puan) tarafından soruldu
1 beğenilme 0 beğenilmeme
5 cevap 1,081 kez görüntülendi
26, Temmuz, 2017 Kariyer ve İş İlanları kategorisinde yapıcı6776 C14 (37 puan) tarafından soruldu
0 beğenilme 0 beğenilmeme
2 cevap 154 kez görüntülendi
11 ay önce Kaba İnşaat kategorisinde mustafaatis C14 (3 puan) tarafından soruldu
0 beğenilme 0 beğenilmeme
1 cevap 282 kez görüntülendi
17, Eylül, 2021 Yapı Statiği kategorisinde cptan C16 (168 puan) tarafından soruldu
0 beğenilme 0 beğenilmeme
2 cevap 286 kez görüntülendi
22, Ocak, 2021 Betonarme Yapılar kategorisinde SALMAN BOYSAL C14 (13 puan) tarafından soruldu
Yapısor'a Hoşgeldiniz ! Yapısor, mühendisten mimara, akademisyenden öğrenciye sektördeki tüm profesyonellerin sektörel ve mesleki konularda sorularını paylaşıp cevap bulabileceği, bildiklerini paylaşabileceği bir mesleki platformdur.

5,108 soru

8,389 cevap

3,764 yorum

8,850 kullanıcı

En Çok Arananlar

Ölçek Nedir?
Kil Nedir?
Rezonans Nedir?
Menfez Nedir?
Etriye ve Çiroz Nedir?
Rölöve Nedir?
Emprenye Nedir?
Parapet, Korkuluk, Harpuşta ve Küpeşte
Obruk Nedir?
Restorasyon Nedir?
Parsel, Ada ve Pafta Kavramları
Poliüretan Nedir?
Granit Nedir?
Arazöz Nedir?
Arasta Nedir?
Foseptik Çukuru
Radye Temel Nedir?
Hidratasyon Nedir?
Konsolidasyon Nedir?
Tretuvar Nedir?
Peri Kalıp Nedir?

Copyright © 2014-2021 Yapisor.com



Tiny House | üçgen ev fiyatı | prefabrik ev fiyatları | tente fiyatları | pergole fiyatları | briket makinası | insaatgundemi.com | aykutozdemir.com.tr | mobilyadekorasyoncu.net | bilgiburada.net | insaatblogu.com | insaatsektoru.net

...